Je spánok bez vankúša zdravý?

05. 05. 2021

Spánok bez vankúša a jeho vplyv na vaše zdravie. Je spánok bez vankúša zdravý?

Zatiaľ, čo niektorí ľudia majú radi spánok na veľkom a nadýchanom vankúši, iným môže byť veľký vankúš nepríjemný. Ak je pre vás spánok na vankúši nepohodlný, skúste spánok bez vankúša. Aj keď má spánok bez vankúša svoje výhody, treba zohľadniť aj niekoľko nevýhod, ktoré súvisia hlavne s vašou polohou počas spánku. V tomto článku vám priblížime, komu prospieva spánok bez vankúša a naopak, kto by mal vankúš používať pre správne držanie tela a celkové zdravie.

Prečítajte si aj: Môže byť nespavosť spôsobená alergiou?

Výhody spánku bez vankúša

Hlavným účelom vankúša je udržiavať chrbticu v neutrálnej polohe. Ak spávate na chrbte, alebo na boku, vankúš je pre vás dôležitý. Pri spánku na chrbte, ak ležíte na rovnej ploche bez vankúša, krk je tlačený dozadu. Pre ľudí, ktorí spávajú na chrbte, je najlepší dostatočne nadýchaný vankúš, aby podopieral krk vo vodorovnej polohe. To isté platí aj pre polohy spánku na boku. Chrbtica a krk by mali byť v neutrálnej polohe.

Spánok na bruchu bez vankúša

Spanie na bruchu nie je prirodzenou polohou, napriek tomu existuje veľa ľudí, ktorým vyhovuje najviac. Spánok na bruchu udržuje chrbticu v neprirodzenej polohe a zaťažuje aj krk. Keď k tomu pridáte aj vankúš, tlak na krk a chrbticu sa ešte zvýši, aj keď existujú aj vankúše pre spánok na bruchu. Spánok na bruchu bez vankúša udržiava vaše telo vo viac prirodzenej polohe, čo môže podporovať držanie tela a vyrovnanie chrbtice. 

Nevýhody spánku bez vankúša

Pre väčšinu ľudí môže spánok bez vankúša znamenať následné bolesti chrbta, krku a nesprávne držanie tela. Pri spánku na chrbte je vankúš pod krkom takmer nutnosťou, aby udržiaval váš krk vo vodorovnej polohe, aby nebol počas celej noci namáhaný. Ak spávate na bruchu, môžete skúsiť vsunúť vankúš pod panvu alebo pod brucho, čo vyrovná vaše telo a bude udržiavať chrbticu vo vodorovnej polohe.

Rady pre spánok bez vankúša

Ak chcete vyskúšať spánok bez vankúša, najmä ak ste vankúš používali celý život, treba začínať pomaly a postupne si zvykať.

  1. Začnite pomaly. Ak ste dlho spávali na veľkom a nadýchanom vankúši, skúste najprv prejsť na menší plochý vankúš, vyskúšajte rôzne veľkosti a nájdite taký, ktorý vám bude najpohodlnejší.

  2. Nezbavujte sa vankúšov úplne, použite ich na podporu iných častí tela. Ak spávate na bruchu, skúste si dať vankúš napríklad pod panvu.

Investujte do dobrého matraca. Pre dobrý spánok je kvalitný matrac dôležitý. S výberom dobrého matraca vám môže pomôcť článok: Aký matrac je najvhodnejší pre vaše telo?

Spánok bez vankúša môže niektorým ľuďom pomôcť, pre iných môže byť nepohodlný a bolestivý. Pri svojom rozhodovaní zohľadnite výhody aj nevýhody, vaše zdravie a pohodlie sú na prvom mieste.

Najnovšie články

6 rokov záruka na tovar
Slovenský výrobca
Záruka vrátenia peňazí
Ocenenie Bonitný podnik
Dobrý anjel

© 2021 Wood Service Group, s. r. o.

eshop na mieru vytvorilo vibration.sk